torsdag 11 juni 2009

hjälp.....

Jag tar studenten imorgon och jag är så full av känslor att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har så nära till gråten hela tiden, för min tid på Campeon har varit den bästa tiden i mitt liv. Campeon var det absolut bästa val jag någonsin gjort. Men jag har lika nära till skrattet, ni vet det där riktigt lyckliga bubbliga skrattet? För jag ska verkligen ta studenten imorgon. Jag ska springa ut i min fina vita klänning, med min studentmössa på huvudet och mina fina betyg i handen och vara lyckligast i världen. Avsked är alltid jobbigt. Imorgon blir det ett avsked mellan mig och den bästa klass jag gått i, mellan mig och den bästa skolan jag gått på och mellan mig och de bästa lärarna jag haft.
Det är mycket glädje men jag är så jäkla medveten om att det kommer bli så jobbigt, främst på förmiddagen imorgon, så just nu känns det mest tugnt faktiskt. Min tid i skolan är över, min tid som flitig elev och som en del av gemenskapen som finns i en klass och på en skola. Nu står jag på egna ben inför hela världen och det är fantastiskt och skrämmande. Allt i en enda röra.

Men gud... JAG ska verkligen ta studeten, det är så overkligt. Jag ska sova nu och ha en underbar dag imorgon, ha det ni med och kom gärna och gratta mig! Ring eller smsa för vägbeskrivning.

PUSS!

Inga kommentarer: