onsdag 24 juni 2009

mys på altanen!

Klockan är 23.10 och jag sitter fortfarande ute. Det börjar bli lite kyligt, men fortfarade är det sommarkänsla på hög nivå. Mitt te är uppdrucket och snart flyttar jag in till min säng. Tänkte somna till en film och få lite sömn så att jag är förberedd för anställningsintervjun jag ska på imorgon. Det gäller ett heltidsjobb från och med den 1 september och ett helt år fram. Vill jag ha det jobbet eller vill jag ha det jobbet?!

Förresten, när jag var på Kreta så läste jag nästan fyra böcker. Jag tror att det är mer än vad jag har läst under åtminstone tvåan och trean på Campeon. Jag älskar att läsa och i högstadiet slukade jag bok efter bok efter bok. Men sedan tog allt plugg över och det enda jag hade tid att läsa var litteraturhistoria och diverse kommunikationsböcker. Men jag har bestämt mig för att nu när skolan är ur vägen så ska jag ta upp mitt intresse för böcker igen. Som sagt, fyra avklarade på semestern, det är bara att keep going. Några boktips, någon?

En sak till som jag gärna skulle vilja börja syssla med igen är hästar och ridning. Det är det absolut bästa jag vet, och har alltid varit. Men Tessan dog, ridskola var inte roligt och skolan tog mycket tid så även det intresset hamnade vid sidan av några år. Men nu ser jag inget som stoppar mig? Så jag ska leta efter kanske en ridskola eller någon mysig häst att ta hand om. Och jag ser fram emot det så himla mycket!

Nej nu ska jag flytta in, för nu blir det kallare och kallare. Jag är ju van vid värmen på Kreta! Godnatt sötnosar! Önska mig lycka till imorgon!

PUSS!

2 kommentarer:

AM sa...

Åååh det där med häst låter supermysigt! :)

markus sa...

LYCKA TILL HJÄRTAT! <3