söndag 7 december 2008

andra advent

Det är ju andra advent idag och julkänslan har infunnit sig i min kropp. Nyss druckit en varm kopp te, te som jag fick förra julen, och haft det andra ljuset tänt. Och så julmusiken såklart.
Det är bara så mysigt!

På julen ska man väl ändå inte behöva plugga? Jag har tre prov i veckan, ett tal och ett stort prov nästa vecka. Och så teorin som hänger över mig, för teoriprovet och uppkörningen är ju bokad nu. Det är på gång alltså, snart är det jag som kör runt i min pappas bil och bara njuter. Jag har inte pluggat så mycket som jag borde och jag är på fel humör för det så vet inte hur mycket jag kommer få gjort. Jag är på myshumör, tända ljus och lussebullar-humör. Och i det humöret passar inte plugg in. Jag vet hur mycket dessa provet betyder, två av proven är på kurser som slutar nu vid jul och betyget man får på dem känns som slutbetyget. Men jag bryr mig inte riktigt.
Just nu i alla fall.

En annan stor nyhet; Jag har gått och blivit värsta bra på guitar hero! Spelar på medium-nivå och får "YOU ROCK!" på nästan varje. Jag gillar det, det är så förbannat kul det spelet och det är en av anledningarna till att jag inte pluggat som jag ska. Pappa och jag hade nyss en battle!


Ikväll ska jag och min kära lillasyster kolla på the Notebook och så ska vi avsluta helgen med att kränga chips och dipp. Det ska bli mysigt minsann. Jag uppskattar verkligen sånna kvällar, mysiga kvällar med min syster. Det är inte allt för ofta det sker att vi gör saker tillsammans, så film ikväll blir alltså kanon!


Jag körde bort till brunnen innan, och haha alltså jag gjorde världens mest snea parkering (upptäckte jag när jag kom ut i bilen igen). Såg helt knäppt ut, men jag blir väl bra på att parkera jag med nån gång. Vår parkering här hemma fixar jag fint nu, och vilka problem jag hade med den i början.


Nu borde jag återgå till att plugga på om islam och alla muslimernas ritualer. Tror jag ska koka mig en kopp te till, halsen börjar göra lite ont.

Puss!

Inga kommentarer: