onsdag 10 december 2008

ångest

Fullt upp hela dagen och nu är jag så trött, utmattad och stressad att jag skulle vilja gråta. Eller helst sova.
Skola innehållande bla. rättskunskapsprov, sen följde Johanna med mig hem och vi umgicks och fixade oss inför julmiddagen. Har alltså befunnit mig på konserthuset hela kvällen tillsammans med sjukt snygga campeoniter! Mm, alla var så fina. Julbord, underhållning och mingel. Ganska trevligt faktiskt! Men nu är jag hemma och har sjukligt ont i fötterna efter att ha använd hööga skor hela kvällen och känner hur all panik och ångest kommer krypande. ALLT SOM JAG MÅSTE GÖRA!!! Framförallt då teorin, jag har inte tid att plugga på det. Inte tid att plugga på det absolut viktigaste provet i mit liv - körkortet. aaaaaaaaaaah . panik! Idéprovet på måndag är ju inte litet heller och jag förstår det inte. Jag behöver tid! Och så ska jag ut på fredag, alltså inte världens piggaste Jessica på lördag. Egentligen på en liten fest på lördag med men jag vetetusan om jag inte borde stanna hemma då för att plugga, eller åtminstone avsluta den kvällen tidigt så jag kan plugga ordentligt hela söndagen. MEN MARKUS DÅ, åh jag saknar Markus. Jag har inte tid till att träffa min egen pojkvän ens, och det suuuuger.
Imorgon ska jag hålla ett hyllningstal till min pappa. Talet är inte roligt, inte välskrivet och förmodligen kommer det inte framföras speciellt bra heller. Kul?
Nej nu somnar jag snart, eller börjar gråta, eller hyperventilera. ÅH, fuck this.

OCH just det, till råga på allt så glömde jag min mobil hemma idag när vi stack ner på julmiddagen. På riktigt, jag klarar mig inte utan telefonen. Känns så himla konstigt för jag är (beroende, jag vet) alltid i närheten av den. Men jag överlevde i alla fall!

Nej nu ska jag inte skriva mer för det tar bara upp tid och det är ju just det jag har ont om. FAN.
godnatt!

Inga kommentarer: