torsdag 4 december 2008

hyllningstal

Jag sitter här och försöker skriva ett hyllningstal. Till min pappa just nu, men det kanske ändras. Jag har verkligen ingen inspiration och jag tycker det är svårt att skriva just hyllningstal, informativa tal är så mycket enklare. Men talet ska hållas imorgon så jag måste få ihop något väldigt snart.
I eftermiddag ska jag på en rättegång om stöld på helsingborgs tingsrätt. Ska faktiskt bli väldigt intressant! Har aldrig varit på en rättegång tidigare.

Läste igenom talet som jag höll i svenska b i slutet av tvåan. Det handlar om att göra sin saga till en sanning och jag måste erkänna att jag tycker faktiskt att det talet är väldigt bra! Nu är det alltså bara ett hyllningstal jag måste få ihop som är minst lika bra som det. Go Jessica!

Vad mer? Hundarna sover sött på en kudde här bakom mig, men för en liten stund sen var det minsann fullt liv i dem! Lilla terrorist-zäta var i farten och jag hade fullt upp!


Tillbaka till talet ....

Inga kommentarer: