söndag 2 augusti 2009

blö

Jag har väldigt svårt för parfymer. Åtminstone för folk som inte kan använda parfymer rätt. Pubertetskillar som använder en hel flaska parfym (och desstuom har vax i håret och gummiband runt jeansen) är det absolut värsta som finns. För det första använder killar i den åldern ofta inte någon god parfym och för det andra så luktar det aldrig gott med så mycket. Sen finns det en annan parfym som jag inte har någon aning om vad det är för någon, men jag avskyr verkligen lukten. Det brukar vara tanter som använder den och lukten liksom stannar kvar flera minuter efter att själva personen har försvunnit ut från rummet. Det är vidrigt! Ni vet säkert vilken jag menar om ni känner lukten. Klassisk tant-lukt. Själv använder jag nästan inte parfym eftersom jag så lätt får ont i huvudet av det, och så hatar jag den äckliga lukten som finns kvar dagen efter när man har varit igång en hel dag och sen sovit med parfymen på. Uh, rysningar.
Anledningen till att jag kom och tänka på detta var att jag nyss träffade en kille som luktade alldeles för mycket. Blö!

Inga kommentarer: