torsdag 27 augusti 2009

:)

Vilken fin dag det blev! Åkte ut till Örestad, som ligger en bit utanför köpenhamns centrum, och hälsade på Markus mamma på hennes jobb. Blev runt visade på kontoret där och presenterade för allt och alla, haha. Sen stack vi till Field, det där stora köpcentret. Det var verkligen stort, men det är ju så förbannat dyrt i Danmark at the moment. Så det blev fönstershopping endast. Sen när Minna (Markus mamma) hade slutat kom hon och tog en fika med oss! Det var mysigt och en alldeles lagom dag för vad orklösa Jessica orkade med efter spy-maratonet imorse... Var hemma vid sex och då var det mat med en gång, hemmagjord pizza. Jag var sjukt hungrig efter att knappt ha ätit idag så det satt fint!

Jag har läst en massa nu medan vi varit här. Fick ett tips av Linnéa för ett tag sen att boken "Tyskungen" av Camilla Läckberg skulle vara jättebra. Jag har aldrig varit så mycket för kriminalromaner och deckare men jag gav den en chans och jäklar vad bra den var. Jag har varit helt fast i den nu sen jag började för några dagar sen och tagit varenda tillfälle jag har kunnat att läsa några sidor. Nu är den slut och det känns alltid lika tomt varje gång en bok tar slut. Fast det finns en hel del svenska böcker här i huset så ska se om jag hittar någon annan av Camilla Läckberg som jag kan börja på. Markus läser twilight på engelska och är helt fast han med. Böcker är bra grejer det. Jag hade velat vara författare. Vilken fint jobb, alltså! Författare är så otroligt skickliga och jag har nog inte precis varken den talangen eller den fantasin men det hade varit något jag hade gillat att jobba med tror jag.

Nu ska jag som sagt på bok-jakt och ikväll ska vi kolla på film och till det har vi köpt hem kex och brieost.
PUSS!

2 kommentarer:

Markus sa...

kex och ost ska bli gott! var en fin dag idag ja :). Love you <3

Linnéa magnifik. sa...

Jag visste väl att du skulle tycka om den :).
Kul att jag tipsar om en bok jag har lånat av dig dock, haha. Har fler boktips nu också :D!
Pusspusspuss på dig fina människa!