måndag 17 augusti 2009

måndag

Ah, hjälp vad verkligt allt blev helt plötsligt. Jag har, nu ikväll, sökt studiebidrag och läst på en massa om vad som gäller i Lund med kurslitteratur, var alla grejer ligger och hur kursen går till. Och sen har jag beställt hem en kalender från internet, hehe. Jag köpte en tidigare i somras men den har redan gått sönder, helt galet kass kvallitet. Och en kalender måste jag ju ha nu när jag ska plugga. Ska ut och köpa block och pennor i veckan med. Så, som ni förstår har jag bestämt mig. Jag ska plugga danska från den 1 september 2009 till den 18 januari 2010. Och det känns för jävla bra! Det är helfart, men jag behöver bara vara i lund två-tre gånger i veckan på föreläsning, sen är det hemmaplugg och grupparbeten och så. Tänk att lilla jag ska börja plugga på universitetet, helt galet och väldigt nervöst!

Wellwell... Min dag för övrigt har, som jag skrev igår, bestått av jobb och sen cyklade jag ner till badhuset och simmade en kilometer. Bastade efteråt också och det var skönt som tusan. Efteråt cyklade jag hem och åt thaimat med pappa och Sara.

Ska strax sätta igång ett avsnitt sex and the city och bara gosa ner mig i sängen. Jobbar inte på Scandic imorgon så skulle kunna ha sovmorgon men jag tror jag ska ta tag i dagen direkt och gå upp tidigt för att köra till Fairflex och jobba där. Sen har jag hela dagen på mig att fixa och dona en massa.

På söndag flyttar Markus och jag till Köpenhamn! Åtminstone för en vecka. En sista semester innan plugget drar igång alltså. Och det ska bli så himla najs! Trots att det känns som om sommaren har gått jättefort så har jag ändå hunnit med lite semestrar; kreta, bohuslän, halmstad och nu köpenhamn i en hel vecka. Finfint!

NU: sex and the city

PUSS!

Inga kommentarer: