måndag 31 augusti 2009

Fotboll är bara en sport...

Alla hif:s supportrar aka. huliganer hade samlats på knutpunkten nu i eftermiddag för att det tydligen är match i malmö ikväll. Vi skulle ju fixa mitt tågkort och fick tränga oss förbi alla poliser och "supportrar" som var så galet högljudda och dräggiga. Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så... hängiven till en sport. Förstår.bara.inte.

Och det roligaste av allt var att hon på skånetrafiken satt och nynnande med i alla deras ramsor för tydligen hade de varit där ett bra tag. Så där satt hon på jobbet och nynnade "vi hatar malmö..." Kanske inte den mest optimala arbetsmiljön?

Kortet är fixat och från och med imorgon kan jag åka med det överallt i skåne, feels good. Känner mig rätt lugn inför imorgon också. Ser fram emot det! Fast jag förstår inte det här med kårer och nationer. Det är tydligen lag på att man måste gå med i nån? Hur ska jag kunna veta vilken jag vill vara med i när jag knappt förstår vad det innebär? Fast förhoppningsvis klarnar allt imorgon efter introduktionsmötet.

Snart ska jag äta middag och sedan skynda mig ner till fairflex och jobba där och sedan skynda mig ännu mer bort till mezo för lite kvallitetstid tillsammans med Elin och Emma.

PUSS!

1 kommentar:

markus sa...

jag förstår inte det heller hur man ger support till sitt lag genom att slåss mot andra..

bra med pendelkort! slippa tänka på rabattkortskostnader :)