måndag 3 augusti 2009

COPENHAGEN!

Idag kom det där brevet som har varit så efterlängtat.. Markus har kommit in på Copenhagen Business School och ska alltså plugga i Köpenhamn i tre år med start om tre ynka veckor. Jäklar vad stort! Jag är så himla stolt och glad för hans skull!

Problem 1: Min kusin har tydligen redan hyrt ut sin lägenhet! Åh, så jäkla arg och ledsen jag blev. Markus har ju inte ställt sig i kö till studentbostad, för vi har ju hela tiden trott att vi kunde ha den lägenheten. Vilket vi hade kunnat fram tills för ungefär två veckor sedan när min kusin tyckte att han inte hört nåt från oss så då kunde han ju hyra ut den. JÄKLA SKIT!

Probkem 2: Jag är van att träffa min älskling betydligt oftare än vad jag kan gissa att det blir framöver.

Det första problemet är klart det största och det mest irriterande. Vi känner oss lite svikna vilket är trist. Men det går att lösa. Pendling i början och sen får han sätta upp sig i kö till nästa termin, eller en lägenhet i Malmö eller om det går med hjälp från släkt och vänner i Köpenhamn att hitta någon liten lägenhet där. Det får lösa sig, det måste det.
Och det andra problemet är klart jobbigt men jag tror att det är jättenyttigt för vår relation att testa på att ha ett förhållande där vi inte "har tillgång till varandra" 24/7.

Och vad gör jag nu i höst då? Jag funderar och funderar, och söker en jäkla massa jobb. Jag har varit inne på att jobba i höst, och så nu då kanske flytta til Malmö/Köpenhamn i början av nästa år och fortsätta jobba och sen kanske resa när jag har mer pengar. Eller hänga med Markus utomlands ett halvår under hans sista år på CBS.
Men nu funderar jag ändå på att plugga den där danskakursen i Lund i höst, och samtidigt söka jobb så att jag har jobb antingen i Helsingborg, Malmö eller Köpenhamn i vår. Jag tror faktiskt att den där kursen gör lite skillnad när man söker jobb i Danmark. Problemet gällande detta är att jag inte har kommit in än... Jag har dock tackat ja, och är tredje reserv, så det finns en chans. En stor chans hoppas jag.

Jag avskyr att man ska behöva planera och bestämma hur sitt liv ska se ut redan nu. Jag vill leva i nuet men det är så himla svårt utan en ordentlig inkomst. Och när man har en inkomst tar det tyvärr ofta upp mycket tid.

Och om det är någon som är sugen på att börja träna med mig på Nautilus i höst så säg till. Jag behöver en träningspartner, för om jag är själv har jag noll motivation.

Imorgon ska jag jobba och då ska jag bannemig ägna dagen åt att fundera, fundera och fundera... WHAT TO DO?!

Inga kommentarer: