söndag 25 januari 2009

balklänning?

Igår var det dags för mig och min mamma att bege oss ut för att kolla på balklänningar. En sån måste man ju ha. Men min inställning när vi kom dit var inte den bästa. Fula, långa, sliskiga klänningar i gräsliga färger. Uh, ska jag ha en sån på mig? Och lägga så sjukt mycket pengar på en klänning man kan använda en kväll.. lite pointless.
Men i alla fall, in i affären kom vi och jag provade nog ett tiotal klänningar. Jag har sedan innan sagt att jag vill ha en klänning som har axelband på något sätt, alltså inte en tubtopp, och jag vill gärna ha någon i en ganska mörk eller en klar färg. Röd kanske.
Men det visade sig att den modellen som satt bäst på mig var en utan några axelband. Och gissa färgen? Typ .. rosa. Plommonrosa.
Dock har jag inte köpt den än, och vet inte om jag ska heller. Ska kolla lite mer först. Men den var faktiskt fin och jag kände mig lite som en prinsessa. Så inställningen till balklänningar ändrades direkt när jag fick på mig en av dem.

Annars igår umgicks jag med Markus hela dagen och det var så fruktansvärt efterlängtat att jag gick runt och log nästan hela dagen igår. Det var en fin dag :*
Vaknade relativt tidigt idag och åkte till Stattena för att jobba där med Ung Omsorg. Känns faktiskt bra att äntligen komma igång med det och mina ungdomar var helt exemplariska. Skitbra! Idag fick vi en liten genomgång och rundvisning och sen var det mest att sitta och snacka, lite pianospel och en förklaring av hur man använder en mobil.

Nu sitter jag i min säng och kollar på reprisen av Let´s Dance. Nyss käkat lunch - tacos! Jag har gått och blivit helt förälskad i guacamole! Så himla gott!

Ha en fin söndag allihopa :*

Inga kommentarer: