onsdag 7 januari 2009

dagens

Jag har spenderat min dag på stadsbiblioteket här i Helsingborg tillsammans med min fina vän Katarina! Uppdaterade varandra om vad som hänt sen sist (för det var minsann ett tag sen nu!) och fixade med vårt projektarbete och så. Och åt kladdkaka, såklart. Det var en mysig eftermiddag, och efteråt tog vi oss ner till knutpunkten i kylan. Riktigt kallt ute är det idag och det var nog tur att jag inte tog bilen till Munka Ljungby igår, som planerat, för då hade jag alldeles säkert halkat av vägen.
I alla fall, väl på knutan sa vi "hejdå, vi ses klockan åtta imorgon!" och kände ångesten komma krypande. Skola imorgon. Hur tråkigt är inte det?
Jag tog bussen hem till Markus och sökte tröst i en massa pussar där. Det fungerar alltid!
Vi bestämde oss för att det blir Oasen i helgen. Dock hade dem stängt på söndag så det blir lördagkväll - en dag för tidigt men vad gör det! Jag längtar redan, det ska bli så gott!

Nu sitter jag vid köksbordet och fryser om fingrarna. Något jag alltid gör när jag sitter vid datorn. Dålig blodcirkulation antar jag. Ska snart flytta in i soffan och antingen, kan inte betsämma mig, läsa en bok som jag lånade på bibblan idag, kolla grammisgalan eller spela guitar hero. Blir kanske en kombination! Och självklart en kopp te! Har ju så mycket te nu som jag fick i jul att jag måste dricka flera koppar om dagen! Tror det blir det goda svarta teet jag fick av Linnéa nu ikväll.
Någon som är sugen på att komma och dricka te hos mig någon kväll så är ni väldigt välkomna, jag fick till och med en tekanna i julklapp och den vill jag gärna använda!

Hämtade mitt körkort i måndags, förresten. Jisses ... det kortet ska jag stå ut med tills jag är 28?! Men egentligen bryr jag mig inte så mycket, för det är ett körkort och det är mitt. Jag älskar det! Det är en sån otrolig frihet att köra bil, verkligen helt underbart! Min längtan har uppfyllts nu; att köra runt själv utan den gröna, fula skylten och ha jättehög musik på!

Nu ska jag lämna datorn i köket och förflytta mig. Blir nog grammisgalan ett tag först, med en filt runt mig och te.

Puss på er!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill komma och dricka te!

Anonym sa...

vad bra! för du är den jag allra helst vill dricka te med :*

Anonym sa...

JAG VILL OCKSÅ DRICKA TE! Fast nu känner jag att jag inte är lika uppskattad gäst när du säger så :p