lördag 8 november 2008

knivrån

De senaste tre dagarna har det varit tre knivrån skrämmande nära mig. Det närmsta vid jordbodalen! Alltså jag bor kanske .. femtio meter ifrån jordbodalen? Jag rastar min hund där sjukt ofta, går bredvid jordbodalen när jag ska någonstans, det är dit jag går när jag rensar tankarna. De två andra har varit typ en eller kanske två kilometer bort bara, sjukt nära där min pojkvän bor.. Jag blir så arg och så rädd av sånt här! Jag kommer inte våga gå hem från bussen i natt? Gatan jag bor på, och går hem från bussen på löper parallellt med jordbodalen.
Läs artikeln på hd.se här; http://hd.se/skane/2008/11/07/brutala-raan-avslutas-med-knivhugg/.
Man undrar ju vem som blir dagens offer eftersom det varit ett i onsdags, ett i torsdags och ett i fredags..
Det är ju bara att konstatera att det är en helt vansinning värld vi lever i, sjuuuuk är den. Var försiktiga allihopa, om ni rör er i det området, eller bara allmänt för det händer skit överallt!

Annars idag, har det varit en skön dag. Sov länge och åkte sedan till väla med Linnéa! Inhandlade farsdag-present, samt ett par sjukt fina, sköna och praktiska vantar! I love them! Och vi köpte dessutom två trisslotter var, eftersom vi kände att vi hade tur! Det hade vi! Åtminstone den turen att vi vann femtio kronor var och kunde få två nya lotter - dock utan vinst. Vi kom fram till att skulle vi bli beroende av något så skulle det var just detta beroende som vi skulle ha lättast att utveckla.

Ikväll blir det att dricka några goda drinkar på Dahlbergs tillsammans med Linn och kanske Mina. (Drinka drinkar!) Det ska bli kul att få sitta och snacka skit i några timmar och njuta av deras otroligt goda drinkar. De kostar, men jag rekomenderar er verkligen att testa dem någon gång. Underbara!

Om det är någon som är sugen på att åka till Helsingör så kan jag meddela att idag och imorgon är det gratis! Gränslösa dagar tror jag det kallas och en tripp till vårt grannland är ju alltid trevligt!

Skriver nog lite senare ikväll med!
Peace&Love

Inga kommentarer: