lördag 1 november 2008

melodikrysset

det sitter ungefär femton medelålders män och kvinnor precis utanför receptionen. käkar frukost och lyssnar på "melodikrysset" eller något liknande. det är ganska underhållande. nu är det en låt som handlar om lassie?
förutom melodikrysset och frukosten så kommer dem till mig och klagar titt som tätt. kaffet är slut. det är stökigt i kylen. sängarna är för breda. här är kallt.
EH jotack jag vet att här är kallt, jag håller på att frysa ihjäl själv ju. och en för bred säng? what? det är ju bara skönt!!
och sen resten.. jaaa förlåt jag jobbar här en gång varannan vecka så jag kan inte riktigt känna mig ansvarig för det.
pricken över i:et är ju att jag är bakis, trött och sur och långt ifrån så trevlig som en receptionist ska vara.

jag sitter och funderar på att sätta på min musik, kanske från mamma mia, jättehögt och börja dansa runder. det hade ju varit kul? jag hade i alla fall sluppit lassie-sången. och dem hade kanske missat en av frågorna?

Inga kommentarer: