måndag 10 november 2008

rättskunskap

Klockan börjar närma sig elva och nu sätter jag igång att plugga. Jag pluggar bäst typ .. 22-01 på kvällen! När jag liksom är klar med allt (onödigt) på datorn och har fixat allt annat jag ska så kan jag äntligen få lugn och ro och ta tag i plugget. Alltså, typ denna tiden.

Anledningen till att jag bloggar när jag skriver att jag är inne i plugg-tiden är att jag inte förstår uppgiften. Eller, förstår gör jag men jag kan inte svaret och förstår inte hur jag ska hitta det. Håller på med rättskunskap, och ska söka efter lagar på www.notisum.se - konsumentköplagen, avtalslagen och bla bla bla. Vilken lag gäller till vilket fall? Det är inte sådär jätteroligt faktiskt. Det kommer bli ännu en ogjord läxa till samlingen..

Skrev en "to do list" innan. Läxor, prov och arbetena har börjat strömma in nu så jag kände att en sån var behövlig. En punkt har jag gjort än så länge (hurra!); kommentera vår kommunikations blogg. Skriva ner lite tankar om filmen Natural Born Killers. Filmen väckte otroligt många känslor och tankar så det var inte så svårt.
En punkt i alla fall, heja mig!

Och förresten så var Katarina och jag duktiga och gjorde en massa på vårt projekt idag. Benny Banan är bäst!

Nej, lite till plugg, sen ger jag upp och somnar gott i min säng. Godnatt!

Inga kommentarer: