lördag 22 november 2008

SNÖ

HEJ!
Gårdagen var fin med ett besök i den danska huvudstaden och den berömda handelshögskolan där - Copenhagen Buisness School. WOW, vilken skola! Otur att jag inte är speciellt haj på ekonomi och så, men jag ska lusläsa katalogen och se om jag hittar något som trots allt kan passa mig. En utbildning handlade om language and culture - och det låter ju superintressant!
Var alltså där med Markus och det blev en mysig, snöig, kall och julig liten utflykt! :*

På kvällen var det tacos och trevligt sällskap hos Elle! Jättejättetrevligt var det och senare på kvällen begav vi oss ner till det glashala Helsingborg för en liten utekväll! Blev en väldigt billig utgång då jag först åkte bil från Elle ner till stan (alltså inga busspengar) och sedan köpte absolut ingenting ute. Det blev en utgång på cirka sju kronor vilket bussresan hem gick på! Tack för en trevlig kväll!

Och idag, när jag vaknade upp, så rusade jag bort till fönstret för att kolla ut och YES snön låg kvar! Jag älskar snö, det är så himla mysigt och fint - allt ser så rent ut! Så jag och Amelie bestämde oss för att ta tillfället i akt (man vet aldrig när snön går över till att vara tråkig slask!) och gå en runda i snön. Gick ner i ramlösaparken och ångrade nästan att vi inte tagit pulkor med oss, alla barnen såg ut att ha så roligt! Vi pratade på om allt och inget, halkade lite ibland och bara njöt av vädret. Våra promenader är verkligen tipptopp!

Nu sitter jag här med kall näsa och kalla kinder och ska nog ta och koka mig en kopp te för att få upp värmen igen! Efter det blir det att storstäda och byta till duntäcke! För nu är det vinter minsann!

Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, kul med jul :D

AM sa...

Våra promenader är alltid bra!