tisdag 7 oktober 2008

höst

Jag skulle verkligen behöva gå en kurs i matlagning, kökskunskap eller något liknande för jag är verkligen sämst i köket!
När min syster och jag ska fixa mat själva så är det alltid hon som får göra det (och hon är min lillasyster)!
Idag var hon dock inte hemma och det blev min uppgift att laga mat till oss båda. Det blev gott tillslut men vägen dig var lång och krånglig.
Att tilläggas är ju att det var något så simpelt som fläskpannkaka jag lagade!

Det är mörkt och höstigt ute och helst av allt vill jag kurra ner mig under en varm och mysig filt tillsammans med markus, sätta igång en film och ha en god kopp te i handen. Men nej, idag var det visst min tur att gå ut med alice (hunden) så snart ska jag klä på mig en tjock halsduk, vantar och kanske till och med en mössa och traska en runda. Kanske amelie skulle hänga med? Hon och jag brukar vara ute och gå, en gång gick vi ju till och med hem från glumslöv. Men deet är en annan historia.

Jag fick en förfrågan igår om jag vill med på ett EU-projekt i Armenien, som går av stapeln den 15-22 oktober. Det är alltså på onsdag nästa vecka! De EU-projekt jag varit på tidigare har varit så sjukt roliga och jag är nästan lite sugen på att hänga med. Dock vet jag inget om Armenien överhuvudtaget och känner att det är lite läskigt att åka till land jag knappt vet vart det ligger. Sen är resesällskapet också ett litet problem, och resesällskapet är ju faktiskt det viktigaste på hela resan. Resan formas helt utifrån vilka man är med. Men kanske kanske så åker jag till Armenien på onsdag, vi får väl se helt enkelt!

Tidningen MEGAFON kom hem till mig idag. Det är en tidning som ges ut av Röda Korsets Ungdomsförbund och den brukar alltid vara fylld med sjukt intressanta artiklar så jag ska läsa lite i den innan jag beger mig ut i höstvädret!
Puss så länge!


1 kommentar:

AM sa...

Mmm vi brukar promenixa! ;)