onsdag 29 oktober 2008

uppdatering

Det har kommit in klagomål på att jag uppdaterar min blogg för sällan! Varför det är så är för att jag helt enkelt inte har tid! Höstlovet har varit igång sen i fredags och jag har haft fullt upp konstant sen dess. För att ni ska hänga med lite så låt mig sammanfatta det;
fredag; fick höstlov somsagt, och sen var det mat och förfest hos Katarina, Veronica Maggio på Tivoli, utgång på Stinsen och Tivoli. Riktigt rolig kväll!
lördag; kurs för att bli ambassadör för Rättvisemärkt, 10-17. Maskeradmiddag hos Matilda på kvällen, roligt roligt roligt!!
söndag; kurs denna dag också, samma tid. intressant, men segt och otroligt skönt när det var över! :) På kvällen var det kusinkväll hos mig. Det var jag, Sara, Lisa och Kajsa som lagade mat, krängde, kollade film och spelade Guitar Hero. PERFEKT, sånt får vi göra oftare :)
måndag; körskolan på dagen och vid halvfem stack jag, Katarina, Anna och Mina till Lund för att fira Katarinas artonårsdag. Middag, och sång och dessert, sen till Mejeriet för att dansa swing och gå på jazzkonsert. Superlyckat verkligen :)
tisdag; göteborg med familjen för att hälsa på vår sex veckor gamla valp Zäta. Efteråt käkade vi och shoppade hela dagen i Göteborg.
onsdag; körskolan

SÅ!!! (varsågod elle!!)
Det är vad som har hänt än så länge. Mitt höstlov (det allra sista höstlovet...) har börjat otroligt bra och jag älskar när jag har så mycket som händer hel tiden. Jag blir lätt uttråkad av att bara sitta hemma.
Och nu sitter jag här och äter en jättesen lunch bestående av Billys panpizza (sjukt äckligt) och så dricker jag Rättvisemärkt cola. MUMS.
Jag ska snart bege mig ut i höstvädret, det är kallt men klart idag och ändå ganka fint. Jag, Alice och putte ska gå en sväng. Putte är för er som inte vet min fina lilla mp3.
Jag älskar att gå ut och gå med musik i öronen. Och Anna sa till mig häromdagen att det låter som om jag precis har upptäckt att musik finns. Så är ju inte riktigt fallet men jag har inte haft någon mp3 på länge och har helt enkelt glömt bort hur härligt det är.

Ikväll var det tänkt att vi skulle feeeesta och sticka till Cardinal ikväll. Nu är det inte så längre. Och jag tänker bege mig hem till Markus och bara mysa hela kvällen. Under en filt med en varm kopp te framför deras nya tv kanske? Jag älskar mysiga höstkvällar mest av allt. När det blåser och är ruggigt ute, man vill helt enkelt inte gå ut. Då är det helt underbart att bara gosa ner sig i soffan, gärna med någon man tycker om, och bara vara.

Jävlar vilken uppdatering det blev nu, megalång. Men uppdaterar man sällan blir det lätt så.
Vad mer är planerat under lovet? Min prioritet nummer ett är körskolan. JAG VILL HA KÖRKORT. Tränade på fickparkering och andra parkeringar idag när jag hade lektion. Det gick finemang!
Och förresten, igår när vi var i Göteborg så var det jag som körde dit. En bit iallafall, ungefär till Halmstad. Och när jag ligger i 120 på motorvägen, mitt i morgonrusningen, strax innan Hallandsåsen så börjar det ösregna och hagla! Uh, jag såg absolut ingenting, och det var bilar och framförallt lastbilar överallt runt omkring mig. Fy det var obehagligt. Men jag och alla mina passagerare klarade sig fint ändå!

Nu ska jag gå ut och gå i jordbodalen, puss på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

bra gjort jessica!