lördag 11 oktober 2008

malmö!

det var ett besök i synagogan i malmö, det var lunch tillsammans med fina kompisar och det var ett besök på röda korset - skittrevligt, men låt mig istället berätta om min och katarinas hemfärd.

Vi kom säkert tjugo minuter tidigt till centralen, så vi passade på att köpa lite resegodis samt sitta och kolla på folk. Sen har ju vi två lite olika syn på tid ... jag är tidspessimist och hon är mer åt det optimistiska hållet. I alla fall, vi kom till tåget och tack vare mig (eller på grund av ....) fick vi sitta på tåget i kanke fem minuter och vänta.
Efter att vi hade suttit där ett tag utbrister jag jättehögt och smått panikartat ; men katarina, JAG HAR JU INGEN BILJETT!
ojsan .. vi hade helt och hållet glömt att fixa det trots att vi hade så lång tid på oss.
Vi reste oss upp och sprang mot utgången! men när vi är nästan framme vid dörrarna så börjar tåget att rulla... Ohno! vad ska vi göra nu? Vi kan ju inte hoppa av tåget i farten?

Nervöst börjar vi skratta hysteriskt och sen ser vi hon biljett-tanten längre borta ... tänk tänk tänk!!
Hon kommer mot oss, och går förbi oss. Puh. nu kan vi andas ut.
Men nejnej, hon vänder! och börjar kolla biljetterna från det hållet!
Vi pratar med varandra så gott det går med stängd mun och försöker kommunicera utan att personerna runt omkring förstår vad som händer. Vi börjar gå det snabbaste vi kan, hoppar över ben och väskor i mitt gången, vinglar och ramlar nästan på folk. Ursäktar oss skrattande och fortsätter hela vägen till andra sidan av tåget
Där står vi och väntar och bara hoppas att hon inte ska hinna dit.
Det gör hon inte :).
När tåget stannar i lund rusar vi av och får knuffa oss fram bland allt folk och kommer tillslut till en biljettautomat. vi fixar en biljett och springer tillbaka till tåget, det är precis att vi hinner!
nu kunde vi äntligen sätta oss ner i lugn och ro och åka hem.
och vet ni? det var ingen som kom och kollade min biljett ..
fast hade jag inte tagit en så hade hon säkert kommit.


Så gick det till och det var ett spännande litet äventyr! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är rätt så klantig älskling <3

Anonym sa...

hahaha, ser det framför mig!
vilken panikkänsla :p