lördag 18 oktober 2008

tristess

Min dag på jobb än så länge;
- jag har läst sjukt många bloggar
- jag har kollat på folk jag inte klänners bilddagböcker
- jag har läst hundra sidor i min bok
- jag har varit inne på facebook
- jag har konverserat med en dansk som var totalt obegriplig
- jag har ätit min pastasallad
- jag har suttit och gjort absolut ingenting

jag dör av tristess.
nu ska jag strax stänga receptionen och gå och städa några rum.
sen tänker jag gå till oj och köpa en stor påse godis som kan hålla mig sällskap när jag öppnar receptionen klockan tre igen.
det är knappt att det hjälper att tänka på pengarna om rullar in genom att bara sitta här, för SÅ tråkigt är det nämligen.
att jag dessutom mår kasst på grund av halsont och en snorig näsa gör inte saken bättre.
nu ska jag skynda mig att städa så jag får mitt godis,
puss.

Inga kommentarer: