måndag 2 februari 2009

heiter

Var nyss inne på www.wildkogelbahnen.at för att kolla in vädret på stället i Österrike vi ska till.'

Det stod såhär;
wetter (väder): heiter

Jag har läst tyska men är inte speciellt haj på det så jag använde mig av google translate och fick översättningen: rättvis!
Hur tusan menar dem då? Rättvist väder?

Eller så är det helt enkelt translate-programmet som inte riktigt har alla hästar i stallet...

Annars .. En plugg-dag idag. Projekt med Katarina och så en välbehövlig matpaus på Haket. Sen här hemma har jag umgåtts med Sigmund Freud! Trevlig snubbe!
Har hunnit med teater också och nu ska jag snart sova för jag tänker vara sjukt effektiv imorgon och jobba INNAN skolan. Jag börjar halv nio.. Men jag orkar inte på eftermiddagen så det är lika bra att få det gjort så jag kan gå hem till älskling och slappa sen.

Så, kvart över nio är klockan men snart är det godnatt!
PUSS

Inga kommentarer: