onsdag 25 februari 2009

lång dag

Åh gud vilken lång dag detta har varit.
Engelska C imorse och jag höll mitt tal som jag fick mvg på! Därefter håla från halv tio till tolv och jag gick till först forex sen banken för att fixa diverse ärenden. Sen mötte jag upp Markus och vi gick och shoppade lite innan jag gick tillbaka till skolan för att äta lunch. Köpte bland annat skor och jeans-leggnings på stan. Vaknade förresten upp hos Markus i morse med, det är bäst! Hade två lektioner på eftermiddagen och stack sen till Ebbas med Katarina för att möta upp Linnéa och Else, och senare Mathilda. Vi pluggade lite manus och fikade. Begav oss upp till röda korset lokalen för möte mellan fem och sex. Sen körde vi direkt till teatern och det var träning där från kvart över sex till nio. Och nu är jag äntligen hemma.

Jag är helt slut. Tur att jag har sovmorgon imorgon. Har en lektion mellan tolv och ett bara. Men innan det ska jag vara duktig och kommentera Sofias reportage och ändra lite på mitt eget. Efter den enda lektionen ska jag träffa Elle, Linnéa och Amelie för att köpa en blomma att lägga på Malins kista. Och sedan hem om till Linnéa innan det är dags för begravning. Och begravningen .. oh my vad den kommer vara jobbig. Jag vill inte egentligen för det kommer bli så förbannat verkligt där och då. Jag förstår inte hur Johan (prästen) ska lyckas hålla i begravningen då han också kände henne eftersom hon var så aktiv i kyrkan både i kören, teatern och ku. Och hon har varit det i många år. Och Marie ska spela och sjunga. Det är starkt. Det jag fasar mest för är att se hennes familj. Jag skänker alla mina tankar till er, verkligen. Och att hennes kista kommer stå där under hela tiden. Det är så overkligt och jag önskar inget hellre än att du kommer tillbaka. Det kommer bli så fruktansvärt jobbigt men jag vet att det kommer bli fint. Det kommer Johan, Marie och alla andra underbara människor i kyrkan som kände dig att fixa.
Man behöver inte har svarta kläder på sig, men jag vet vad jag ska ha på mig (tror jag). Min svarta klänning - den hade jag på mig sista gången du och jag spelade teater tillsammans. I raus kyrka i början av detta året..
Malin jag saknar dig så mycket <3

Inga kommentarer: