tisdag 24 februari 2009

tisdag

Puh, i´m home. Fy tusan vad skolan är tråkig. Jag längtar bara därifrån hela tiden!
Mitt på dagen idag så traskade Anna och jag bort till arbetsförmedlingen där vi mötte upp Linnéa. Det var sån grej där idag - dem informerade om jobb utomlands. Vi fick bra info tycker jag om vad man måste tänka på om man ska jobba i kroatien vilket är ett land som inte tillhör eu. Att det inte gör det gör det hela mycket mer komplicerat och vi måste fixa med försäkringar och arbetstillstånd, men det kommer lösa sig! Och vi mailade till den kroatiska ambasaden i Stockholm också, hoppas de kan hjälpa oss.
Så, vi har kommit en bit på vägen tycker jag och det känns otroligt bra och spännande! Vilken sommar det kommer bli!

Nu är det dags för mig att skriva klart mitt reportage, samt skriva ett tal på engelskan. Heja mig!

Inga kommentarer: