söndag 1 februari 2009

sjuka föräldrar.

Min mamma brukar aldrig vara sjuk, men nu har hon varit helt däckad sen i onsdags! Hostar, snorar och allt sånt äckligt och jag känner mig helt obekväm i situationen. Jag är inte alls van vid att det är hon som är sjuk och ska ha hjälp med allting.

"Jessica, gå ut med Zäta"
"Jessica, hämta halstabletter till mig"
"Jessica laga mat"

Och jag blir så irriterad, fast det kan jag ju inte bli .. hon är ju sjuk.
Men en förälder ska inte ligga i soffan och vara ynklig och helt slut. Det känns liksom inte riktigt rätt.

Vet inte vart jag ville komma med inlägget, men så ser min situation ut för tillfället - jag är den nya mamman i huset.
Och nu ska jag gå och koka kaffe och fixa fika på en bricka ..

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjuka föräldrar är jobbigt för då märker man verkligen hur mycket de egentligen gör för en ;)