onsdag 11 februari 2009

skön inställning

Denna veckan har jag haft tre prov (det tredje imorgon) och jag har inte pluggat ens i närheten av så mycket som jag brukar göra inför prov. Jag har långt ifrån läst alla sidor vi ska ha gjort, eller svarat på alla frågorna eller pluggat på mina anteckningar.
Och i vanliga fall hade jag suttit här nu med panik över morgondagens prov. Men idag har jag inte det. Det finns så mycket viktigare saker i livet än ett ynka prov. De två andra proven denna veckan gick inte åt skogen trots att jag inte pluggat - jag klarade mig ganska bra och det känns så skönt att veta att jag inte behöver slita som ett djur inför ett prov för att klara det. Okej, jag kanske inte får högsta betyg utan att plugga (såklart) men det måste man väl inte ha, ibland är det ju faktiskt okej med ett lägre betyg än vad man brukar ha. Terminen är lång och ett prov förstör inte allt.
Jag älskar min inställning till skolan just nu. Fan vad mycket enklare det blir om man bara låter bli att plugga, gör roliga saker istället och kommer till provet positiv och glad och skriver hyfsat. Det är najs det.
Och nu ska jag gå och kolla på några avsnitt av sex and the city innan jag somnar, och absolut inte öppna naturkunskapsboken.

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var precis så jag tänkte med när jag gick i skolan :D:D