söndag 1 februari 2009

söndag

Veckans sista och mest ångestfyllda dag. Tillbaka till skolan imorgon och jag ser verkligen inte fram emot dessa två veckorna innan lovet börjar. Känns nästan som årskurs två all over again. Mycket prov och inlämningar som ska göras, och börjas på! Jag är så seg och har inte börjat med något.

Igår var det pepp-kväll hos familjen Ritzman inför österrike. Var kanske.. 35 pers där och det var ett himla hålligång (speciellt på de vuxna!). Vi åt och drack gott och fick se filmen från förra året.. Ohmy.. Men det är alltid lika kul att se och man längtar mer än någonsin. Om exakt två veckor tror jag att jag nyss har njutit av en god gulaschsoppa och en kall cola, och är påväg ner till liften för att fortsätta njuta av snön, skidorna och solen hela eftermiddagen. Sen på kvällen kommer jag vara så trött och lycklig, och då ska vi käka gott på Kammerlander och umgås och fira att vi äntligen är där igen efter ett helt år!
Det kommer bli en så fin vecka!

Markus sov här och det var tungt att gå upp från sängen i morse .. jag vill ju bara ligga kvar där och gosa hela dagen! Men nej, det var dags för mig att köra till jobb. Gick fint idag med, är lite småsegt, men vi underhöll oss med "geni" - ett sånt frågespel.

Är hemma nu igen och har ätit thaisoppa, med tigerräkor och paprika i till lunch. Ska ta tag i den psykodynamiska psykologin nu.. Freud och alla hans teorier.
Ha en fin söndag! :*

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en riktigt peppkväll! :D. Jag är så sjukt sugen på skidor så det inte är sant! :D:D:D:D:D