fredag 6 februari 2009

malin <3

Jag sov inte mycket i natt. Låg och tänkte på livet, döden och grät lite.
Malin dog igår kväll, efter att i tisdags ha varit med om en skidolycka.
Det gick så snabbt. I tisdags skadades hon, i onsdags var läget stabilt och igår kunde läkarna inte göra något.
Du kommer vara så otroligt saknad Malin! Det är så orättvist att det skulle hända just dig. Du var bara 21 år, och hade hela livet framför dig. Jag har känt dig sen jag konfirmerade mig - vi har varit på massor av läger tillsammans, i frankrike och i belgien. Vi har gjort massa roliga saker tillsammans med ku och teatern. Jag vill inte att du ska vara borta, Malin. Du borde vara här, hos oss.
Det känns så fel att vi får lov att leva vårt liv men inte du. Alla framtidsplaner du hade och allt du ville göra i livet går du miste om. Och det gör mig så himla ledsen.
Det kommer vara så tomt utan dig och dina kommentarer, dina skratt och din närvaro. Du fulländade vår teatergrupp och det kommer inte vara detsamma utan dig.
Vår pjäs som vi håller på med nu, som handlar om döden .. Den kommer bli tuff att spela nu och vi alla kommer tänka på dig. Vi ska göra den till den bästa någonsin, för din skull Malin! För dig!
Jag vet inte vad jag ska skriva, detta är så fel och helst av allt vill jag bara spola tillbaka tiden. Kom tillbaka till oss! Du hör hemma här.

Har träffat Linnéa och Amelie idag för att prata .. och det var skönt. Det behövs att man pratar och finns här för varandra nu.
Och jag var ute och gick med Lisa också, vi behövde också prata.
Det är så många som blir berörda och du ska veta hur många det är som sörjer dig Malin!
Ikväll ska vi till kyrkan och tända ljus och ha en minnesstund för dig <3.

Hoppas verkligen att du har det bra där du är nu, men åter igen - du borde vara här. Ta hand om dig, fina fina du! Vi saknar dig och kommer aldrig glömma dig, någonsin. Du var en sån fin vän och jag skulle ge allt för att få tillbaka dig.
Vi tänker på dig och skänker alla våra tankar till dig och din familj.
<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon måste komma tillbaka, så vi kan skratta åt det och krama om henne. Jag vill att hon ska komma tillbaka.
<3