söndag 24 maj 2009

:)

Imorgon är det min födelsedag. Tänka sig.. Men det tråkigaste av allt är ju att jag ska behöva komma tillbaka till skolan just precis på min dag. Dock kort skoldag så jag överlever nog. Sen blir det ännu tråkigare för jag ska jobba också. Och sen plugga. Mhm, vilken rolig dag jag kommer ha!

Efter vi käkat kvällsmat körde pappa och jag ut till mormor i allerum för att jag skulle klippa hennes gräs. När vi kommer dit så får vi snopet se att någon annan redan hade klippt det. Vi går in till mormor och hon är påväg att ge mig pengar och hon sa tack så mycket för att du klippt gräset. Dum som jag var hindrade jag henne och sa att det inte alls var jag (tusan, gick miste om 150 spänn)! Och sen fick vi fundera över vem tusan det då var som hade varit och klippt hennes gräs? Hon gick över till granntanten som "ser och hör allt" och sen fick vi då reda på att det var min mosters man (som bor några hus bort bara) som hade varit där. Jag gick dit och skällde på honom och han lovade att jag skulle få klippa det nästa helg. När vi ändå var där så gick pappa och jag, och hundarna, en lång runda i "rävaskogen". Vilket härligt väder det blev nu ikväll! Och vad mysigt det är där ute på landet. Man glömmer det ganska lätt.

Nu kollar jag på filip och fredrik på femman samtidigt som jag skriver lite på min psykologi inlämning. Funderar på att poppa lite popcorn och koka te för att avsluta veckan på ett fint sätt.
PUSS PÅ ER!

Inga kommentarer: