lördag 16 maj 2009

eurovision

Som så många (antar jag) sitter jag nu bänkad framför Eurovision, litegrann mot min vilja. Jag ser det mest för att man ska och för att jag inte orkar göra något annat. Markus har varit här tidigare, vi käkade och umgicks med min mamma, syster och moster. Mamma och Inga, och lite jag blev fnittriga av vinet vi drack och vi tränade danska tillsammans (haha?). Hur som helst var det trevligt och Markus var galet snygg när han stack iväg till jobb. Hans jobbkläder alltså, WOW <3
Jag sitter nu och kollar med bara mamma och Inga, men det funkar fint för mig nu idag faktiskt. Jag tänker inte vara så nördig och skriva vilka bidrag som är bra respektive dåliga enligt mig, men jag kan erkänna att jag faktiskt är så inne i det att jag har skaffat mig några favoriter.

Imorgon ska jag jobba och sen skriva klart kommunikationen. Nu börjar jag bli lite arg på mig själv för att den inte är klar än så jag MÅSTE se till att få det gjort imorgon. Idag städade jag både på kontoret (jobb) och hela övervåningen. Det var skönt att få det rent och fint där uppe och ikväll kan jag gå och lägga mig utan att hålla på att kvävas av allt damm. För faktiskt, så äckligt har det varit där nu en tid.

Jag sitter och längtar lite efter att flytta hemifrån. Jag vill bort, iväg och ha något eget. Jag vill till lägenheten i Köpenhamn. I höst kanske. Och så sitter jag och går igenom hela min arbetsintervju i huvudet, tänker på vad jag sa och gjorde, och vad de sa som gör att jag får eller inte får jobbet. Jag vill så otroligt gärna ha det, men jag tvivlar tyvärr på att jag får det. Dem vill ha mångfald på ikea och tjejer i 19 års åldern finns det sjukt många av där. ÅH. Kan dem inte bara ringa snart och ge besked..

Vi bokade förresten biljetter till "Änglar och Demoner" innan. Ska se den imorgon kväll. Jag ÄLSKADE boken. Det var dock längesen jag läste den, men jag kommer ihåg hur jag sträckläste den och inte kunde lägga den ifrån mig förrän den var klar. Så ska det vara när man läser. Det ska inte vara så att man tvingar sig själv att läsa. När jag har tagit studenten ska jag återuppta mitt intresse för böcker och jag ska läsa så fort jag får tillfälle. Det är så mysigt.

Inatt åker några av mina fina vänner till Rhodos och flera andra underbaringar befinner sig redan i, eller påväg till, Costa Brava. Och det är inte utan att jag känner mig lite avundsjuk för att jag är kvar hemma. Men jag hoppas att alla får en riktigt härlig vecka i alla fall! :)

Nej, nu ska jag sova lite i soffan igen.

PUSS

1 kommentar:

markus sa...

hoppas hoppas! :)