lördag 30 maj 2009

studentbalen

Nu har man alltså varit på studentbal - en erfarenhet rikare och ett steg närmare den stora dagen! Det var underbart att se alla vänner, och resten av helsingborgs blivande studenter, så otroligt vackra. Vi i klassen började med att samlas på skolan för lite fotografering, därefter traskade vi vidare i blåsten til fina stadsparken där det blev ännu mer fotografering. Föräldrar, syskon, pojkvänner och kompisar hjälpte till och alla beundrade varandras klänningar, kostymer och håruppsättningar. Vid kanske halv fem var vi på plats på sundstorget där vi splittrades och jag hälsade på och fotades med i princip alla jag känner. Folk från låg/mellan/högstadiet, barndomskompisar, kompisar från ridningen, teatern och annat folk. Det blåste halv storm och frisyrerna förstördes nästan direkt, men det regnade inte och det var guld värt! Själva balen var fin men maten dålig. Absolut inte värt 850 spänn. Mina bordskamrater och jag pratade och skrattade oss igenom måltiderna och sedan var det mingel, dricka och dans i en skön blandning! Bytade om innan efterfesten till en tunika och converse (det räddade min kväll!) och sedan skakade vi rumpan på cantina och tempel. Jag hade så himla kul! Och nöjd promenerade jag hem hand i hand med min pojkvän och med hans jacka på mig sent på natten.

Jag har varit på studentbal! Unbelievable! Jag har gått och blivit stor och jag känner på mig att studentveckan, och framförallt studentdagen kommer vara alldeles fantastisk! Vi tar studenten på fredagen och på söndagen sticker jag och Markus till Kreta ju, det kan inte bli bättre!

PUSS!

1 kommentar:

AM sa...

okej:) det är nog lättast om jag gör det åt dig ;) vi behöver ju en ursäkt till att träffas snart tycker jag :D