tisdag 5 maj 2009

tankar.

Även om jag hemskt gärna hade varit sådär sjukt spontan och sagt javisst, jag tar lägenheten. Flyttar dit den 1 juli, så kan jag inte riktigt det. Jag har inte råd. En lägenhet kostar massa pengar. Och jag vill inte plugga i Lund förrän senare, och då hade det varit perfekt men inte nu. Hur typiskt?

Jag sökte en massa jobb i Köpenhamn innan, för där har jag ju en lägenhet. Och Köpenhamn älskar jag ju. Och det hade varit helt perfekt. I tid också.

Så, Lund får jag nog tacka nej till... Även om jag egentligen inte vill. Hur coolt hade det inte varit att bara bestämma sig idag för att flytta till Lund? Pengar är skit om man inte har dem. Jag ska försöka spara alla mina pengar som jag kommer slita ihop i sommar så att jag kan flytta eller resa någonstans. Köpenhamn med älskling <3

Jag har inte pluggat någonting idag, vilket är sjukt idiotiskt. Men det har inte hunnits. Vaknade hos Markus, jobbade, gick på stan, åkte hem, åt lunch, fick erbjudandet om lägenheten, var tvungen att fundera och ringa en massa samtal, sökte jobb och gick ut med hundarna. Nu är klockan fem. Min lediga dag är över och jag har inte kommit längre i min to do list. Ibland hatar jag min oförmåga att planera och ta tag i saker.

Jag vet inte heller vad jag ska börja med. Det är så otroligt mycket. I värsta fall får jag vara lite sen med några uppgifter och lämna in dem när alla andra är i costa/rhodos/malaga.

Och Markus fyller 20 på söndag, hjälp liksom. Vilken gamling! Och 20, det är ett "stort" nummer. What to do, what to do?

Nu blir det naturkunskap b för hela slanten, vi hörs!
PUSS

Inga kommentarer: