fredag 1 maj 2009

valborg

När man kommer hem från en utekväll vill man oftast hoppa i säng på en gång! Men som tur var är det inte en sån dag idag. Jag är nyss hemkommen från en utekväll men jag är pigg som en lärka (?). Och varför det var tur är för att det fanns ett äckligt flygande kryp på mitt rum när jag kom hem, och den har jag precis sprungit runder och jagat. Jag var på väg att lägga mig, men så hörde jag något surrande och där stod jag i underkläder med en tidning i handen och försökte smälla det lilla äcklet. Jag lyckades. Det blev bara lite mos i min säng. Jag får försöka sova på andra sidan av sängen nu istället.
Klockan är halv fyra och jag är fortfarande pigg som en nyckelpiga (?). Men vad ska man göra mitt i natten? Har druckit ett glas vatten och ska nog försöka sova nu ändå. Jag tror min pigghet lurar mig, egentligen är jag nog trött.
Min kväll då? Jo det var såhär att vi käkade och förfestade och hoppade studsmatta och hade det massa trevligt hos Sigrid först! Årets första utefest! Satt ute hela kvällen faktiskt! Och sen var det stan och delade meningar om vart vi skulle gå. Jag ville till tivoli och det var där jag hamnade. Jag hade riktigt roligt. De roligaste utgångarna är alltid på tivoli fakitskt, bästabästa. Massa folk som jag ville, och inte ville, träffa. Men mest massa folk jag ville träffa, bara en jag inte ville, men det gjorde jag inte heller. Vet inte vad jag ska skriva, hur kul som helst i alla fall. Och jag var återigen glad att jag lämnat klackarna hemma! Kvällen avslutades med en bilfärd, med på tok för många passagerare i bilen, hem. Och ja sen kan ni ju resten, ni vet storyn om det äckliga krypet som blev mos i min säng.
Jag fotade lite innan hos Sigrid så de bilderna får ni se imorgon! Eller idag? Idag, eller imorgon (?), firar Lisa och Stoffe 3 år förresten! Hur sjukt är det inte att de har hållt ihop sen nian?? Underbart i alla fall och dem är ett av de finaste paren jag vet! Imorgon ska jag dessutom gå och hämta min cykel och sen ska jag hyra lite filmer som jag ska analysera och så ska jag sola och sådär..
Ett sånt här långt inlägg har jag nog aldrig skrivit mitt i natten innan. Hoppsan sa. Nu ska jag i alla fall sova, hoppas jag inte är bakis imorgon.

PUSS

Inga kommentarer: