tisdag 5 maj 2009

jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din

Åh vilken dag. Jag har mer än någonsin i skolan och ändå har jag inte tagit tag i det ordentligt. Jag har pluggat natur, det har jag. Men inte så det räcker. Och nu sitter jag här igen. Jag förstår inte varför jag inte kan hålla mig borta från alla andra mer intressanta hemsidor på internet än just de som handlar om plugg. Jag tror att jag ska ta med min dator till skolan imorgon, plugga på hålan och stanna kvar/gå till bibblan efteråt. Jag måste måste måste måste plugga.

En sak som tar upp mycket av min tid är massa resehemsidor. Både bloggar och resedagböcker om andras resor, samt typ apollo, ving, fritidsresor ... Jag vill så otroligt gärna ut och resa! Och jag är så sjukt nära att boka en resa några dagar efter studenten. Men jag borde inte. För jag vill resa långt och länge. Jag måste spara till det. En veckas solsemester är skithärligt, men flera månader är ännu bättre. Och det är så jag måste tänka. Jag vill iväg. Gärna till Asien för tillfället. Och vad är en vecka på någon medelhavs ö jämfört med Asien? (Försöker jag intala mig själv..) Jag ska böna och be till mina föräldrar att vi åker iväg en vecka. Det är inte min favoritsysselsättning att åka på solsemester med familjen för jag blir ofta så sjukt uttråkad, men en veckas betald sol.. Mhm, loveli. Jag har aldrig haft ett sånt sug efter en tripp till varmare breddgrader. Men samtidigt har jag heller aldrig haft en sån tight budget. Bad timing.

Och idag, för att slippa plugga, har jag gjort massa andra saker också. Som att kolla igenom gamla bilder. Det var dumt gjort. Jag kollade på bilder från Belgien. Malin var där och återigen kom tårarna. Här sitter jag och klagar över att jag har mycket att göra, att jag inte har tillräckligt med pengar, att jag vill ha miljöombyte. Men jag lever, jag lever och borde vara så jävla glad för det. För livet är så värdefullt, och det kan försvinna på mindre än en sekund. Det kan försvinna så hastigt. Och när livet tas ifrån en så har mycket att göra, pengar och miljöombytet ingen som helst betydelse.

Pissedag, helt enkelt. Hoppas på en bättre imorgon!
PUSS

1 kommentar:

Linnéa magnifik. sa...

Vi borde resa iväg, långt!