torsdag 23 april 2009

50 dagar till studenten!

Har haft föreställningar på Högasten och Västra Ramlösa idag. Vissa sjuor borde gå om förskolan eller något, fy fan vad dem kan bete sig. Skratta, tramsa, prata, peka och hålla på när vi står på scenen med en pjäs som är sjukt allvarlig och viktig. AH, idioter. Men på en skola var dem duktiga i alla fall och lyssnade snällt, då var det kul.
Jag stukade min fot innan, precis innan föreställningen började. AJ. Gör helt ont, fast det är nog inte så allvarligt för jag kan gå och så, men det känns. Efter föreställningarna var Lisa och jag hos hennes farmor och drack saft och åt bullar i solen, hur mysigt som helst.
Nu sitter jag här och har precis fått reda på att jag har jobb på Scandic Hotell i juli och augusti. Två månader till bland thailändarna, i äckligt varma kläder och i korridorer utan ac. Hurra!! Städerska alltså, precis som förra sommaren och egentligen är jag jätteglad eftersom jobb betyder pengar, och pengar betyder frihet och möjligheter men jag får lite ångest av att tänka på det. Det var rätt slitit och inte speciellt kul. Men, jag ska svara på måndag och jag tror bestämt att jag tackar ja ändå.
Ikväll ... utgång? träning? hemmakväll? Det är torsdag och jag är inte pepp på utgång. Och min fot som jag stukade tillåter mig nog inte att dansa speciellt mycket, men inte heller träna. Och att sitta hemma är tråkigt. Gå på förfesten kanske? Och sen spara pengar genom att åka hem istället för ut? AH, panik på "svåra" beslut.
Lisa kommer hit sen igen också, och vi ska fixa inbjudningskort till vår student. Sist vi gjorde det kom vi inte så långt.
Och nu vill mamma att jag ska köra till brunnen och handla. Men jag är teatersminkad (=MYCKET SMINKAD) och vill helst inte visa mig såhär.

Tralalala, en bra dag i alla fall. Får se hur den slutar!
PUSS

1 kommentar:

Markus sa...

puss på dig :*