måndag 20 april 2009

dilemma

Hur gör man när man har premiär med teatern, en redovisning och ett prov på samma dag? Provet är inte pluggat på och jag sitter och funderar på hur jag ska göra.

1. Gå till skolan, skriva provet, och antagligen inte få speciellt bra resultat.
2. Strunta i att gå till skolan, plugga ordentligt till nästa vecka, och få dåligt samvete.

Jag vet att jag borde skriva provet, och jag vet att jag endast har mig själv att skylla för att inte ha pluggat på det. Men ibland räcker tiden helt enkelt inte till. Det är synd, för psykologi är roligt och intressant. Och det är en femtiopoängskurs ... Vilket betyder att detta prov är ganska avgörande. Teatern har tagit så mycket tid nu på sista tiden, och det ska blir rätt skönt när det är över sen. Börjar bli nervös också nu, inför premiären. Jag hoppas verkligen att det går bra. Vi behöver en bra start. Kom jättegärna och kolla, vi behöver allt stöd och all publik vi kan få. Alla är välkomna!

Nää.. alltså, hur tusan ska jag göra?

PUSS

Inga kommentarer: