tisdag 28 april 2009

.

Och en sak till jag stör mig på; när det är lärare som använder sig av orden som jag skrev i inlägget före. Och lärare som inte kan stava rätt. Och folk som tror de är så mycket bättre än alla andra. Folk som spelar dubbla spel. Lever i två världar. Har dubbelmoral. Folk som blir som alla andra. Och så stör jag mig på de som inte kan stå för sin sak. Jag stör mig på folk som inte kan vara glad för någon annans skull. Det finns mycket jag stör mig på.

Just nu stör jag mig på alla de som har det så mycket enklare i livet än jag. Och det låter otroligt dumt, för här sitter jag med min laptop i knäet, i mitt rum, i mitt hus, med värme, mat och vatten. Och på andra sidan jorden sitter de som inte ens har mat för dagen. Jag vet jag vet, och jag bryr mig jättemycket om de som har det sämre, det gör jag. Men just nu hade jag velat vara den tjejen som får allt serverat. Den som hittar ett jobb hur lätt som helst, den som livet går bra för, allt flyter på och inget är svårt. Den tjejen hade jag velat vara nu.

Fast nu blev jag helt plötsligt osäker.. Rätta mig om jag har fel. Det stämmer väl det jag skrev i förra inlägget? Eller?

1 kommentar:

Markus sa...

Mycket du stör dig på ;). Och ja, det du skrev i ditt förra inlägg ser ut att stämma.