tisdag 14 april 2009

back to school

Oh herregud alltså vad jag är trött idag. Kunde knappt komma upp ur sängen idag och ville såå gärna bara stanna där hela dagen. Men upp kom jag och till och med till skolan, men det var segt segt segt! Tack och lov att vi slapp sista lektionen! Kom hem och pratade lite med mamma och så, och nu den senaste timmen (?) har jag varit inne på studera.nu och letat upp utbildningarna som försvann igår. Hittade nio som verkade intressanta, men sen kom jag till den svåra delen; att rangordna dem. För systemet är ju som så att om man kommer in på sitt första val så stryks resten. Så jag var alltså tvungen att bestämma mig NU vilket jag allra helst... och det är inte lätt. Och dessutom så vill jag ju inte börja plugga nu i höst, jag vill h ett år ledigt - resa, jobba och leva. Men som jag nämnt tidigare så kommer jag att ta en kurs i höst om jag fortfarande står utan jobb, för jag klarar inte av att bara sitta hemma.
Tillslut hamnade i alla fall en grundkurs i danska på Lunds Universitet allra överst, haha. Jag tänkte som så att om jag pluggar för att jag inte har jobb så är det i alla fall betydligt lättare att hitta jobb i Danmark om jag har med på mitt CV att jag har läst danska. Hoppas jag i alla fall. Och eftersom jag senare vill kanske jobba, plugga och bo i Köpenhamn kände jag att det kunde ju vara lämpligt. Och så kan jag kommunicera med mina släktingar lite bättre ;).
Sen följde mänskliga rättigheter, kinesiska och spanska bland annat. Vi får väl se, vi får väl se. Helst av allt vill jag ju jobba i höst och inte inte inte plugga. Men kanske det blir en dansk höst.

Nu vet ni det, och nu ska jag plugga lite innan jag kör och hämtar Sara.
PUSS

1 kommentar:

Markus sa...

Det blir nog bra! Kör försiktigt! <3