lördag 11 april 2009

påskafton

Mat är så himla gott! Och speciellt all den goda plockmaten vi fick hos Emelie igår! Vi åt oss proppmätta och drack oss lite lulliga och senare på kvällen väntade en lååång bussfärd till Helsingborg och en ännu längre kö in till Cardinal. Konstaterade två saker under tiden i kön:

1. KILLAR KAN VARA SÅ OTROLIGT SVINIGA OCH IDIOTISKA!!
2. Att ha högklackat i en mosande kö är inte speciellt bra.


Wellwell, in kom vi i alla fall och jag hade kul trots min feber som låg på lur! Men mina ben och fötter hade mindre kul, ah alltså varför är man så dum och tar högklackat på sig? Jag ångrar mig varje gång. Bussarna var dumma och gick tydligen som en söndag igår, men jag hade tur och fick skjuts hem av fina Elle! Sen somnade jag gott i min säng. Fin kväll, hur som helst :).

Och idaag - påskafton!! Som vanligt började jag, Sara och hundarna dagen med att leta efter påskägg i trädgården. Det spelar ingen roll att jag snart är nitton år, det är skitkul fortfarande! I mitt påskägg fanns massa godis och ett linne. Tack påskharen!
Efter frukosten (godis såklart!) så fixade jag lite och cyklade till stan för att fixa lite där med Markus. Sen cyklade jag hem i blåsten igen. Fixade lite där hemma och när jag var på toaletten (nice information va?) så hörde jag att det ringde på dörren och när jag kom ut sen och går in på mitt rum så sitter Markus där med en stooor bukett med jättefina blommor, ett sött kort och en ask choklad till mig! Vi har nämligen varit tillsammans i femton månader idag! Åh, vad jag blev glad. Jättegulligt ju! Ska ta och fota blommorna sen så ni kan få se dem!

Just nu sitter jag hos Markus och snart ska vi hem till Tommy på lite kalas, han fyller 22 idag! Sen ikväll är det 18 års fest för Ticka och det kommer bli kulkulkul tror jag!
Så, där har ni min dag! Hoppas ni har fått några goda påskägg! PUSS!

Inga kommentarer: