onsdag 8 april 2009

tankar tankar tankar ...

Humööörsvängningar är sammanfattningen av min dag idag. Jävlar alltså.
Mitt på dagen kändes allt så jäkla hopplöst idag. Det kändes (och känns i och för sig fortfarande) som att alla mina drömmar och framtidsplaner går i kras och förstörs. Jag vill resa! Men jag kan inte göra det utan pengar, det är bara att inse. Och för att få pengar behöver jag jobb!! Och att få ett jobb känns totalt omöjligt idag. Jag försöker och försöker men får inget och det blir en sån panik när man hör allt fler vänner som får jobb och allt börjar ordna upp sig. Jag har fortfarande inget jobb och det blir en sån begränsning. För utan pengar kan man verkligen inte göra någonting alls. AH, jag får verkligen panik på detta. Min värsta mardröm enda sen jag var typ liten har varit att vakna upp dagen efter studenten utan att ha något jobb och inte veta vad jag ska göra. Men det kommer ju bli så nu. Jag vet vad jag vill göra och det är så himla frustrerande att inte kunna fullfölja mina drömmar. Jag kommer bara sitta hemma, utan pengar till att ens umgås, hela jävla sommaren. Och jag känner redan hur jag hatar det. Det är inte jag ...

Dessa tankar har följt efter mig hela dagen men fick i alla fall ett litet fint avbrott på i eftermiddags när jag träffade Mina och Katarina i stan. Mysig liten stund! Sen stack jag till Markus och vi åt middag och har nu precis kollat på "Yes Man" - rätt kul film! Nu vet jag inte vad vi ska hitta på .. chilla typ. Imorgon ska jag träffa Lisa och så ska vi fixa lite inbjudningskort till vår student! Ska bli kul! Och sen är jag sugen på att typ sätta mig och ta ett glas vin någonstans på kvällen! Men just det, jag har inga pengar... KUL!

Aja, har ni ett jobb till mig så säg till och hoppas ni har en trevlig kväll! PUSS.

1 kommentar:

Linnéa magnifik. sa...

Åh ja, allt känns så dystert nu. Typsikt! :(