söndag 15 mars 2009

:D

NU är jag trött!
Melodifestivalen är avklarad och tja.. jag är inte ett big fan precis men det var rätt trevligt ändå.
Markus är på tempel och ska jobba hela natten, och själv ska jag snart ta och bädda ner mig och sussa sött. Imorgon förmiddag är det min tur att jobba.
När jag hade kört Markus hem innan, så mötte jag en bil som körde typ mitt i vägen och tvingade mig jätte långt ut i kanten för att vi inte skulle krocka. Så jag kom emot trottoarkanten ganska rejält.. fick inte sladd eller något så men det är bara att hoppas att däcken inte tog skada på något sätt. Får kolla det imorgon när det är ljust. Usch, alltså vissa borde verkligen lära sig köra ordentligt.

Lyssnar på massa bra musik nu, spotify är verkligen bäst!! Men jag stör mig på hon där som pratar ibland mellan låtarna. Förresten, en av låtarna jag fastnade för i melodifestivalen var Emilias mysiga låt; you're my world. Den är mysig!

Imorgon ska jag skriva hela mitt psykologiarbete och komma långt på mitt naturkunskapsarbete! HEJA HEJA, man måste sätta mål så att man har något att sträva efter liksom. Puh, det blir råplugg hela dagen så jag slipper all stress i veckan. För veckan som har varit nu har varit sjukt stressig, och det klarar jag inte av i en vecka till.

Ett dilemma som jag har just nu är; jag vill åka utomlands i sommar, med Linnéa - gärna Kroatien men ett annat land går också bra. Och vi vill stanna hela sommaren.
MEN, om det skiter sig så behöver vi ha ett jobb här hemma, för annars är det i princip kört. Och man får inte reda på om man har fått ett jobb förrän ganska sent - både här i Sverige och utomlands. Vilket är dumt.
Chansen att få ett jobb här är inte så stor, men om man väl får det så tar man ju det med tanke på hur svårt det är att hitta ett. Och har man inget sommarjobb nu i sommar så är det svårt att hitta jobb i höst eftersom många anställer de som varit där under sommaren..
Alltså, det bästa hade varit att hitta ett bra jobb här hemma som man kan fortsätta med senare i höst. Men att hitta ett jobb är svårt och det blir ett så jobbigt läge när man egentligen vill utomlands och leva livet hela sommaren.. Och om en av oss, alltså antingen jag eller Linnéa, får ett jobb här och inte den andra. Hur gör man då liksom?
AAAAH. Det är jobbigt faktiskt. Jag vill ha jobb här för jag behöver pengar och kommer behöva ett jobb i höst, men samtidigt hade det varit så jävla roligt att vara borta i sommar. Slippa en regnig svensk sommar i Helsingborg...


BLÖ, och med de orden går jag och lägger mig och säger godnatt till er alla!

PUSS

Inga kommentarer: