måndag 9 mars 2009

förhållande

Jag har varit i ett förhållande i mer än ett år nu och jag verkligen älskar det! Det finns absolut inget bättre än att veta att jag har någon som alltid finns där och som älskar mig. Någon som vet vad jag vill och hur jag mår, någon som får mig att skratta - någon att dela vardagen med. Och inte bara vardagen, man delar allt.

Man ser alltid, när man är ute på helgerna, tjejer som desperat har tagit på sig den kortaste kjolen och den mest urringade tröjan för att "få till det". För att hitta någon att spendera kvällen och kanske natten med, för att sedan morgonen efter avsluta det man hittade och sen nästa kväll hitta någon ny.
Nu menar jag ju inte att alla är så, men man ser många desperata där ute och jag är så jäkla glad att jag inte är en av dem. När jag är ute "får jag till det" varenda gång. För jag går hem tillsammans med min pojkvän och han vet precis vad jag vill ha.

Och istället för att sitta hemma själv på vardagskvällarna och göra ingenting - möjligtvis kolla på tv. Så gör jag "ingenting" tillsammans med någon och det gör genast att dagarna blir roligare.
Jag är väldigt rädd för att vara ensam, och jag älskar att känna den tryggheten som Markus ger mig. Det är vi på riktigt. Vi delar glädje och sorg, vi gör alla roliga (och tråkiga) saker tillsammans. Vi tar ut våra aggressioner på varandra, men humöret växlar lika snabbt igen och vi är nykära på nytt.

Jag verkligen älskar att vara i ett förhållande. Och inte vilket förhållande som helst, utan mitt och Markus. Vårt. Det är något otroligt fint och värdefullt som vi delar.
I just love it! :*

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååh <3. att du får ut dina känslor så bra i text förvånar mig fortfarande! och du har rätt i allt du säger, att dela sina händelser och upplevelser med nån är helt underbart, och att det är just du gör det hela ännu bättre! Älskar dig <3

Anonym sa...

Och därför är det synd om människor som inte är i ett förhållande?
Jag är fruktansvärd nöjd med att göra "ingenting" med mig själv, och fruktansvärt nöjd med att kanske gå hem med någon ny en helg. det gör mig inte till en "desperat tjej med den kortaste kjolen". Du kanske borde lära dig att vara ensam innan du blir så beroende av en annan person som du skriver att du är? Så att du inte identifierar dig helt utifrån ditt förhållande.

Unknown sa...

Mitt i prick, kusin! Kunde inte sagt det bättre själv! Visst e det bara så himla underbart!
Och därför tänker jag byta cyckelavstånd till jobb och ensamma kvällar mot buss o pågatåg mellan Lund och Kågeröd, men inga fler ensamma kvällar eller nätter. Ska bli mysigt!

Anonym sa...

jag känner likadant. :) toppen! förhållande är det jag vill ha. inte kortkort på stan.

/ sophie :)