måndag 9 mars 2009

måndag

Hej och hå! Nu är det måndag igen och alldeles för många dagar tills det blir helg igen.
Usch vad jag har gått och blivit negativ, men det blir lätt så när man varit dum nog att välja en plugg-skola.

Så, vad tror ni jag gör just nu?
Rätt gissat, pluggar!

Men, låt mig nu tänka, leta efter lite positiva saker.
Jo, ikväll är det teaterträning. Och faktiskt så är det ganska kul just nu, pjäsen är bra.
Det var en sak (heja mig!) och en annan sak som är positiv är att jag och Katarina ska ha tre projektföreläsningar imorgon och sen är det endast projektrapporten kvar på vårt projektarbete - hurra!
En sak till; jag vaknade upp bredvid Markus i morse och det är det absolut bästa jag vet. Älskar det! Men det är så himla svårt att gå upp på morgonen när det ligger en varm och gosig pojkvän där bredivd..

Nej vet ni vad, nu ska jag återgå till mitt religionsarbete som har bytt ämne cirka tre gånger på några dagar och fortfarande har jag inte skrivit en sida ens. Just nu handlar det om droger inom religionen, typ olika motsägelser som finns - att alkohol och droger används inom vissa religioner för att nå djupare kontakt med det gudomliga samtidigt som man står för att alkohol är fel.
Får se om det ämnet får stanna hela vägen tills fredag då arbetet ska vara inlämnat (panik!).

Och innan jag går, en planering inför veckan;
tisdag; projektföreläsningar på Sundsgården hela dagen, plugg på kvällen.
onsdag; skola, plugg och teaterträning
torsdag; skola, plugg och RKUF-möte

KUL, verkligen skitkul vecka jag har framför mig! Oh vad jag ser fram emot den!

PUSS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du är lite positiv åtminstone! :P. Kämpa på hjärtat, du är bäst som orkar med allt <3