fredag 27 mars 2009

you're my world

Gud vad jag sov dåligt i natt. Kändes inte som om jag hade sovit alls när jag vaknat (vilket jag uppenbarligen hade eftersom jag vaknade). Släpade mig igenom skoldagen som var händelselös och trist och sen när jag kom hem så åt jag två knäckemackor med avocado, och drack nyponsoppa. Det är världens bästa! Sen har jag sovit i kanske två timmar, så otroligt skönt!
Nu sitter jag här och försöker förbereda mig inför det jävla högskoleprovet som jag ska sitta med hela dagen imorgon. Jag har egentligen ingen lust eller ork till det alls men det är nog ganska bra att göra. Men jag kommer få typ 0,1 eller något! HAHA, är inne och kollar på gamla prov nu och jag kan verkligen inte en endaste fråga. Tur att mina betyg är relativt bra så att jag kan komma in på högskolan med deras hjälp i stället!

Lyssnar på massa bra musik nu och inser hur fantastiskt spotify är! Vilken grej alltså, det finns ju verkligen all musik man kan tänka sig!

Mammas kompis var här och åt lunch innan, och vi pratade lite om högskola och så och hon berättade att Markus (en barndomskompis till mig) läser medie och kommunikationsvetenskap i Halmstad nu. Ett kandidat program och år, och att han tyckte det var skitbra där. Halmstad tycker jag är en studentstad man inte hör så mycket om, men tydligen var det toppenbra där! Kanske något att fundera på?

Mina planer för kvällen är att äta en god middag tillsammans med min pappa och min syster och därefter cykla hem till Sigrid för att umgås med alla tjejerna! Sen ska några vidare ut till tempel, men vi som är tråkiga och gör högskoleprovet ska inte in dit i alla fall. Kan hända att jag hänger med till stan ett tag om de sticker in på något gratis ställe först. Vi får väl se helt enkelt! Ska bli supertrevligt hur som helst!

Puss och kram! <3

Inga kommentarer: